مقالات آرشیو خبر ها
شغل ایتالیایی ، این داستان نیوکمپ

شغل ایتالیایی ، این داستان نیوکمپ

یوونتوس با شخصیت و خونسردی بازی کرد و با کسب تساوی 0‐0 و به دست آوردن کلین‌شیت در نیوکمپ با نتیجه ی 3‐0 در مجموع به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید.

 

آنها در نیمه ‌ی اول قدرت هجومی و در نیمه‌ی دوم قدرت دفاعی شان را نشان دادند و این تیم در کل منظم و متحد بازی کرد. از ابتدا ی بازی پرتکاپو و نترس بودند و به سرعت پرس کرده، به دنبال نبرد بودند. بارسلونا که نقطه‌ی ضعف یوونتوس را در سمت راست تشخیص داده بود، به وسیله‌ی نیمار به آن سمت هجوم بردند اما با گروهی مواجه شدند که به شکل بی‌نقصی با هم کار می‌کنند. بارسا هرچه زمان پیش رفت مهاجمان بیشتری به زمین آورد و به دنبال راهی برای نفوذ در دفاع رسوخ‌ناپذیر یووه بودند، اما از این‌کار عاجز بودند. یوونتوس خونسرد و سازمان‌یافته بود، روی پایش ایستاد و در دفاع کردن راحت به نظر می‌رسید. ‌انها پخته بازی کرده و توانایی حمله‌ی ترسناک بارسلونا را کم کردند و  عملکرد بی‌نقصشان به نتیجه‌ای فوق‌العاده منجر شد.

 

نکات مثبت

 

می‌توانید همه‌ی جهان را بگردید، اما زوج دفاعی به موثری بونوچی و کیه‌لینی پیدا نخواهید کرد، این‌دو تجربه، قدرت‌بدنی و هوش دارند و روان، با‌شخصیت و موثر حریفش را خاموش نگه داشتند. این دو رهبر در انتهای زمین صعود یووه را مسجل کردند.

 

نکات منفی

 

بک شب بزرگ در رقابت‌های لیگ قهرمانان گذشت ولی گنسالو ایگوایین به گلزنی نزدیک‌تر نشده است. او وقتی فرصت خوبی برای گل دارد، بیش از حد برای گلزنی مشتاق است و به جای این‌که خونسرد و مطمئن باشد که خوب کار خواهد کرد، باحالتی وحشت‌زده بازی می‌کند. اگر او باز هم موقعیتی برای گل داشته باشد، باید تمام اتفاقات گذشته و فشارها را فراموش کند و تنها به یک شوت آرام فکر کند.

 

نمره‌ی مربی از 10:

 

9 ― مربی، خردمند، اسطوره. او ترسی که زمانی مانع بروز توانایی یوونتوس در اروپا می‌شد ریشه‌کن کرد. او نابغه است چرا که بالاخره اجازه داد بانوی پیر با پتانسیل کامل و نهایت قدرتش بازی کند، نه اینکه برای پوشاندن ضعف‌هایش بی‌پروا و شدیدالعمل باشد.

 

نمرات بازیکنان از 10 (بازیکنانی که بیشتر از 20 دقیقه در زمین بوده‌اند) :

 

بوفون: 7

 

رهبری در انتهای زمین که آرامش زیادی را منتقل می‌کند. او یک بار قضاوت اشتباهی داشت، اما در کل فوق‌العاده بود و در تمام بازی بازیخوانی مناسبی داشت.

 

دنی آلوز: 7

 

آلوز سخت‌کوشانه پرس کرد و مانند یک قهرمان بازی کرد. او از نظر دفاعی همواره بی‌نقص نبود، اما همه‌جا دوید و خودش را در هر موقعیتی قرار می‌داد تا امنیت دفاع را تامین کند.

 

بونوچی: 9

 

دفع‌ توپ‌هایش بی‌نقص و تکلهایش عالی است. به خوبی همه‌ی فضاها را بست تا عملکردی قهرمانانه در دفاع انجام داده باشد. وقتی در کنار کیه‌لینی است، نسخه‌ی بی‌نقصش را ارائه می‌دهد.

 

کیه‌لینی: 9

 

استاد قطع توپ، او سوارز را محو کرد و هر حرکتی را به شکلی بی‌نقص بازی خوانی کرد و همچون جنگجویی ― که همواره بوده ― دفاع کرد تا ضامن عملکرد دفاعی بی‌نقصی باشد.

 

ساندرو: 6

 

ساندرو این بار به اندازه‌ی بازی رفت ستون قدرت یوونتوس نبود، اما در دفاع آسایش خاطر ایجاد کرد.

 

کیه‌لینی در دفاع استثنایی بود و صعود یووه به نیمه‌نهایی را تضمین کرد.

 

خدیرا: 7

 

بی‌عیب و نقص. او به شکلی عالی مانع بازی‌سازی بوسکتس در عقب زمین شد و پوشش دفاعی عالی را ایجاد کرد. در عین حال هوش تاکتیکی‌اش در معرض دید همگان بود.

 

پیانیچ: 7

 

خونسرد، باهوش و عالی در بازپسگیری توپ. این بازیکن بوسنیایی وقتی توپ داشت به دنبال موقعیت‌سازی و وقتی نداشت به دنبال دفاع بود. تکلهایش عالی بود.

 

کوادرادو: 6

 

او همواره به هم تیمی‌هایش گزینه‌ی ارسال پاس در خط حمله ارائه می‌داد، او از سرعتش برای نفوذ و مشکل‌سازی برای بارسا استفاده کرد، اما همیشه هم انتخاب‌هایش درست نبود. او در نیمه‌ی دوم برای کند کردن خط حمله‌ی سریع بارسا چالش بزرگی داشت.

 

دیبالا: 6

 

هر وقت در نیمه‌ی اول توپ داشت خطرناک به نظر می‌رسید و از مدافعان روبرویش عبور می‌کرد. اما مشتاق بود به عقب برگردد و به دفاع کمک کند. در انتهای بازی خسته به نظر می‌رسید.

 

مانژوکیچ: 7

 

او عملا خودش به تنهایی یک تیم است. حریف را پرس کرد، با قدرت حمله کرد، طوری دفاع کرد انگار زندگی‌اش به آن وابسته است و خونسردی و اشتیاق فوق‌العاده‌ای نشان داد. بی‌نقص.

 

ایگوایین: 6

 

او چند موقعیت خوب گلزنی را خراب کرد، اما خودش را در عین حال فدای تیم کرد و همواره در دفاع به تیم یاری رساند.

 

تعویض‌ها:

 

بارتزالی: ― 

 

او به خط دفاع قوی یوونتوس قدرت بیشتری اضافه کرد تا از کلین‌شیت مطمئن باشند.

 

لمینا: ― 

 

او برای ایجاد تغییر در بازی زمان کمی داشت.

 

آساموا: ― 

 

هیچ زمانی برای تاثیرگذاشتن نداشت.

 

مینا روزکی، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: